۱۸ مهر ۱۳۸۴، ۱۷:۱۷

به نظر يك صاحبنظر :

در زمينه فعاليتهاي قرآني برنامه ريزي منسجمي وجود ندارد

در زمينه فعاليتهاي قرآني برنامه ريزي منسجمي وجود ندارد

مرتضي ميقاني صاحبنظر در زمينه فعاليتهاي قرآني معتقد است اين فعاليتها واجد برنامه منظم و منسجمي نيستند.

مرتضي ميقاني دبير شوراي قرآن صدا و سيماي خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار دين و انديشه مهر در مشهد با بيان اين مطلب گفت : به دليل اينكه متولي واحدي براي فعاليتهاي قرآني در كشور نظارت ندارد عدم برنامه ريزي و نظارت مناسب باعث موازي كاري در اين عرصه شده است .

 وي در خصوص نقش شوراي عالي انقلاب فرهنگي و حوزه هاي علميه در اينباره گفت : شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش امور قانوني و جمع بندي سياستگذاري و حوزه ها نيز بايد در سازماندهي علمي فعاليتهاي قرآني فعاليت كنند .

 ميقاني آموزش  قرآن و تفسير مفاهيم قرآني را امري حساس خواند و گفت : متخصصين آموزش قرآني بايد بدون جهت گيريهاي خاص وارد اين عرصه شوند و از بيان تفاسير و قرائتهاي چند گانه بپرهيزيد چون اين امر زمينه ساز انحرافات و برداشتهاي گوناگون فكري بخصوص در نسل جوان خواهد شد .

 دبير شوراي قرآن صدا و سيماي خراسان رضوي در خصوص جلسات مردمي آموزش مفاهيم و قرائت مردمي گفت : جلسات فوق به لحاظ حضور مردم بايد با استفاده از متخصصين امر باشند تا مفاهيم و فعاليتهاي قرآني مردمي جهت گيري سنجيده تري داشته باشند . 

وي ادامه داد : در طول سال مسابقات و فعاليتهاي قرآني زيادي در سطح كشور انجام مي شوند و بايد گفت به لحاظ صرف هزينه كمبودي در اين زمينه وجود ندارد اما بي توجهي به جنبه هاي مختلف فعاليت قرآني سبب شده است تا فرضاً در بخش تبليغات فعاليتهاي قرآني موفق عمل شود اما در مباحث پژوهشي بخش نرم افزاري فعاليت چنداني نمي شود .

 مييقاني در پايان تصريح كرد : مسلماً وقتي فعاليتهاي ورزشي در سطح كشور متولي واحدي به نام سازمان تربيت بدني دارد قرآن و فعاليتهاي مراكز قرآني نيز بايد مركز متشكل و واحدي داشته باشد .

کد خبر 239754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha